2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing

  30 Jan 2023

A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben számos üzlet, vendéglátóhely és szolgáltató juthat a bezárás sorsára, a szomorú trend viszont óriási lehetőséget teremt a talpon maradó cégek számára a fejlődésre. Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember úgy látja, aki 2023-ban nem tud árat emelni, ki fog hullani a piacról. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, a marketinget minden korábbinál komolyabban kell venni.

– Aki árral versenyez, annak hatalmas gondjai lehetnek. Ez a felfogás nem kifizetődő, egy válságos időszakban pedig kifejezetten ellenjavallt. Mindenkinek meg kell határoznia, mitől különleges a cége, mert ha ez nem megy, kénytelen lesz árháborúba lépni, aminek előbb-utóbb negatív következményei lesznek. A top prioritás idénre tehát az a vállalkozásoknak, hogy extrém módon tegyék valamilyen formában egyedivé a terméküket, szolgáltatásukat annak érdekében, hogy az eladható maradjon – magyarázta.

A Klikkmarketing alapítója kijelentette, a növekedés szempontjából nélkülözhetetlen, hogy több marketinglábon álljunk. Mint mondta, egy vállalkozás számára ugyanis ugyanúgy nagy kockázatot jelent, ha csak egy marketingeszközt használ, mint az, ha csak egy beszállítója vagy vevője van.

Példaként említette, hogy a Facebook algoritmusa egyre kiszámíthatatlanabb, így aki csak arra támaszkodik, akár egyik napról a másikra is kellemetlen meglepetés érheti. Viszont nem B-, C- és D-terv kell helyette, hanem alapból több helyen kell elosztani a marketingre szánt forrásokat.

Gál Kristóf felhívta rá a figyelmet, már 2022-ben egyértelmű trend lett a TikTok-marketing, ami 2023-ban szintet léphet és még nagyobbat robbanhat. Már nem él az a tévhit az emberek fejében, hogy a TikTok egy tiniknek szóló platform, a felnőtt lakosság jelentős része is napi szinten használja, ezért érdemes ott is tartalmat gyártani.