■ Magyarországon dübörög a munkaerőhiány, jelenleg 80–100.000 a betöltetlen állás, így a hatékony toborzásnak kulcsfontosságú szerepe van a vállalatok számára.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy jelenleg mintegy 200-300 ezer ember szerepel az inaktív munkanélküliek csoportjában: ők nyugdíjasok és 25 év alatti fiatalok. Közel 60 ezer főt pedig a külföldi munkavállalók csoportja tesz ki. A megfelelő célcsoportok pontos felmérése és a hatékony kommunikáció segítségével a toborzásnak képesnek kell lennie megszólítani és elérni az összes releváns jelöltet, hogy a vállalatok erős és elkötelezett csapatot állíthassanak össze a sikeres működés érdekében.
A gyors és egyszerű jelentkezési folyamat elengedhetetlen a mai, felgyorsult világban. A felesleges lépések és körök megnehezítik a vállalatok dolgát, és rontanak a jelöltek motivációján is. Ma már nem érdemes motivációs levelet kérni, és a túlzottan hosszú pályázati anyagok helyett a lényegre törő, informatív álláshirdetéseket kell fókuszba helyezni, hiszen egyre nagyobb a verseny a megfelelő jelöltekért. Az álláskeresőknek csak néhány másodpercük van arra, hogy eldöntsék, jelentkeznek-e egy állásra vagy sem és a piac bizony tele van lehetőségekkel. Ezért kell kiemelni a hirdetésekben a legfontosabb információkat és előnyöket, és biztosítani, hogy a pályázó néhány kattintással elküldhesse önéletrajzát.
– Unalmas vagy rossz időben kapcsolt hirdetésekre senki sem fog jelentkezni. Ezenkívül figyelnünk kell a szövegezésre is, és érdemes megnézni, hogy a konkurencia hogyan toboroz, milyen hibákat vét- ebből előnyt tudunk kovácsolni. Mivel hatalmas a munkaerőhiány, a legjobb eszközökkel és tűpontosan kell dolgoznunk – árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.