Egy jó portréfotóval könnyebb érvényesülni az üzleti világban

  20 Apr 2023

Az emberek többsége megközelítőleg olyan érzésekkel indul el egy fotózásra – ha elindul egyáltalán –, mintha legalábbis fogorvoshoz menne. Sokakban él ugyanis az az előzetes elképzelés, hogy róluk kedvező kép úgysem készülhet, ezért már előre attól a pillanattól tartanak, amikor majd a végeredménnyel szembesülniük kell. Tóth Balázs portré- és headshot fotós, akit a világ 120 legjobb headshot fotósa közé választottak, elárulja, hogy egy jó portré hogyan tud hozzájárulni egy üzletember szakmai sikereihez.

– Olvastam egy a Princeton Egyetemen végzett kutatásról, ami során 200 vezető tekintetét figyelték, miközben LinkedIn profilokat szemrevételeznek. Azt tapasztalták, hogy kivétel nélkül mindenki a fotó megvizsgálásával kezdte a tájékozódást, és csak azt követően tért át a szöveges tartalomra. A kutatás rámutatott, hogy egy portréfotó alapján 0,2 másodperc (!) alatt már el is helyezik az illetőt a fejükben lévő skatulyák valamelyikében, anélkül, hogy bármi mást is tudnának róla. Ősi ösztönünk, hogy meg akarjuk nézni azt a személyt, akivel bármilyen közös dolgunk akad. Szeretnénk ugyanis látni rajta, hogy milyen ember lehet az illető, bízhatunk-e benne, vagy esetleg jobb, ha tartunk tőle – kezdte Tóth Balázs.

Az üzleti világ legnépszerűbb közösségi platformja a LinkedIn, ahol a cégek vezetői, középvezetői, marketingesei, HR-esei és más területek képviselői osztják meg szakmai híreiket, tapasztalataikat, keresik új kollégáikat. Az online térben is számít, milyen képet mutatunk magunkról, de különösen az üzleti fórumokon érdemes odafigyelni a megjelenésünkre.

Balázs szerint sokan felháborodnak azon a tényen, hogy a fotójuk alapján ítélik meg őket, pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy egyenesen ajtók nyílhatnak meg előttük egy derűt, határozottságot és értelmet sugárzó fénykép által. Nem beszélve arról, hogy fogalmuk sincs, hány lehetőségtől eshettek el az oda nem illő vagy nem megfelelő üzenetű képeik miatt.

Fotó: tb-photo.hu