Eljött az udvariasabb értékesítők ideje

  20 Mar 2023

■ Az elmúlt években el voltak kényeztetve a hazai cégek, hiszen az embereknek volt pénzük, a legtöbb termék és szolgáltatás iránt magas volt a kereslet, a vásárlóknak pedig csak másodlagosnak számított, hogy mi az olcsóbb. Az ársokk hatására ugyanakkor ez a helyzet 180 fokos fordulatot vett, sokkal tudatosabbak lettek a fogyasztók, emiatt a vállalatoknak is jobban oda kell tenniük magukat.

Dienes Martin, a DMA ponthu Kft. Cégfejlesztési Mentora elmondta, a cégek pánikszerűen a marketingköltségek vágják meg jelentősen a nehéz gazdasági helyzetben, és értékesítőket küldenek el. Ez a stratégia viszont rossz, pont az ellenkezőjére lenne szükség, és a munkavállalókat képezni kellene annak érdekében, hogy a szolgáltatás minőségén javítani tudjunk.

– Ahhoz, hogy a cégek a csökkenő vásárlóerő mellett is növekedést tudjanak elérni, az értékesítésen kell fejleszteni. Az eladási folyamatban rendkívül fontosak az emberi kapcsolatok, egy-egy köszönéssel és mosollyal arányaiban több pénzt lehet a konyhára hozni, mintha az üzletet alakítanánk át drasztikusan, vagy ha a termékpalettával kezdenénk el játszani – mutatott rá a szakember.

Mint mondta, a vásárlók és az üzleti partnerek számára is az a legfontosabb, hogy legyen egy olyan kapcsolattartó, aki bármikor elérhető és készséggel áll rendelkezésre. Sokszor az okozza a legnagyobb problémát, hogy hiába jól kvalifikált egy értékesítő, túlságosan nyomulós, ezáltal pedig az érdeklődő hamar érdeklődését veszti a termék vagy szolgáltatás iránt. A bizalomépítés tehát a kulcsa ebben az időszakban a fejlődésnek: a lényeg az, hogy ne gondolják túl a feladatukat az értékesítők, hiszen az ügyfeleknek leginkább gondoskodásra és figyelemre van szüksége.