Ismerni kell a hívószavakat a sikeres toborzáshoz

  29 Aug 2022

A munkanélküliség trendje néhány éve ellenkezőjére billent, ma már sokkal inkább munkaerőhiányról beszélhetünk, a cégek nehezen tudnak megfelelő, tehetséges, képzett munkaerőhöz jutni. A magas foglalkoztatási szintnek, illetve az álláshirdetések tömkelegének köszönhetően nem tehetik meg a munkáltatók, hogy beállnak a sorba, hiszen sikert csak úgy érhetnek el, ha kommunikációs stratégiájukkal kitűnnek a tömegből.

Melyek azok a fő üzenetek, amelyek fontosak napjainkban egy munkavállaló számára? Milyen hívószavak képesek bevonzani vagy akár munkahelyváltásra ösztönözni a célcsoportunkat? A kérdések megválaszolásában Töviski Gábor, a Morselli Employer Branding ügynökség társalapítója volt segítségünkre.

– A legnagyobb márkák sikere mögött tudatos stratégia és keretrendszer van. Az általános márkaismertség és a munkáltatói márkaismertség közötti nagy különbség, hogy az előbbi esetén a szolgáltatásunk/termékünk határoz meg minket, míg az utóbbi esetben az, hogy milyen munkáltatóként gondolnak ránk, milyen érzést keltünk a jelöltben, amikor a cégnévvel találkozik. Lényeges, hogy az utóbbi mögött mérhető stratégia és eredmény legyen akár bevonzás, márkaépítés, vagy akár megtartás a cél – hívta fel a figyelmet a szakember, aki csapatával 2015 óta foglalkozik célzottan munkáltatói márkaépítéssel.

A legfontosabb hívószó napjainkban a stabilitás, illetve az is elengedhetetlen, hogy az üzenet találkozzon a valósággal. Ma már egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas munkavégzésre és erősödik az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés szerepe is.